Opis
Cele szkolenia:
- Podniesienie kwalifikacji członków GKRPA.
- Budowanie współpracy z lokalną społecznością.
- Wyegzekwowanie należności z udzielonych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
Adresaci szkolenia:
Szkolenie skierowane jest do członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w szczególności do osób, które zajmują się kontrolą punktów sprzedaży napojów alkoholowych. Na szkolenie zapraszamy również kandydatów do bycia członkiem GKRPA.
Zarys szkolenia:
Moduł 1. Cele Narodowego Programu Trzeźwości (30 minut).
Moduł 2. Polskie problemy alkoholowe.
- Skala spożycia alkoholu na świecie, w Europie i w Polsce na podstawie raportu WHO – „Global Status Report on Alkohol and Health 2018”.
- Straty fizyczne i społeczne spowodowane spożywaniem alkoholu.
- Dostępność ekonomiczna alkoholu.
- Zgony z powodu zatrucia alkoholem.
- FAS – Płodowy Zespół Alkoholowy i FASD – Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych – skala problemu.
Moduł 3. Zasady Kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz praktyczne elementy działań GKRPA w tym zakresie.
- Podstawy prawne: Art.18 ust. 8 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2019 r. poz 2277) – określający zakres przedmiotowy oraz podmioty uprawnione do jej przeprowadzania; przepisy rozdziału 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo Przedsiębiorców (Dz. U. z 2019 r. poz. 1292) określające tryb i warunki przeprowadzania kontroli.
- Ogólny schemat procedury kontroli przedsiębiorców w zakresie przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa.
- Upoważnienie do kontroli.
- Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli.
- Protokół kontroli punktu sprzedaży napojów alkoholowych.
- Dokumenty potwierdzające prawidłowość złożonego oświadczenia o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim.
- Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych.
- Faktury zakupu towarów.
- Ewidencje sprzedaży.
- Ewidencje zakupu.
- Deklaracje VAT-7.
- Spis z natury.
- Oświadczenie o stosowanej marży na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Możliwie błędy i uchybienia ze strony przedsiębiorców oraz sposoby ich wykrywania.
- Metodyka sprawdzania oświadczeń o wysokości obrotu rodzajami napojów alkoholowych.
- Współpraca z punktami sprzedaży alkoholu.
- Budowanie gminnego środowiska wsparcia GKRPA.
- Wzory dokumentów formalno-prawnych w procesie kontroli punktów sprzedaży.
Moduł 4. Wpływ reklamy i marketingu na spożycie alkoholu wśród dzieci i młodzieży.
- Reklama i marketing napojów alkoholowych – przykłady takich działań.
- Zapisy o reklamie w ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
- Kiedy reklama alkoholu jest legalna, a kiedy nie.
- Manipulacje naszym punktem widzenia – przykłady.
- Zagrożenia płynące z reklamy alkoholu.
Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia:
Prezentacja multimedialna, interaktywny wykład, studium przypadków oraz możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji.
Sylwetka prowadzącego:
mgr. Andrzej Wojciechowski – mgr. psychologii, pracownik samorządowy, przewodniczący Zespołu Ekspertów ds. Lokalnych i Regionalnych Programów Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych PARPA, członek Zespołu Roboczego PARPA opracowującego technologię szkoleń dla sprzedawców napojów alkoholowych, certyfikowany specjalista w zakresie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w społecznościach lokalnych. Absolwent Szkoły Trenerów przy Instytucie Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego w Warszawie oraz absolwent Studium Pomocy Psychologicznej przy Polskim Towarzystwie Psychologicznym w Warszawie. Ukończył m. in. następujące szkolenia:
- „Führungsstile” zorganizowane przez Voss + Partner w Hamburgu,
- „Training the trainers alcohol advocacy course” zorganizowane przez Generalitat de Catalunya w Barcelonie,
- „Promoting healthy behavior: Intervention Mapping” zorganizowane przez Maastricht Univeristy w Holandii.
Wykładowca w Ponadregionalnej Szkole Liderów Młodzieżowych w Mikołowie, członek The European Society for Prevention Research oraz European Public Health Association. Ambasador kampanii „Too Young To Drink”. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla GKRPA i innych grup zawodowych. Autor wielu publikacji prasowych i artykułów w „Świecie Problemów”.
Miejsce szkolenia:
Kraków (dokładna lokalizacja zostanie podana na 7 dni przed szkoleniem).
Termin szkolenia:
Zostanie podany wkrótce
Godziny szkolenia:
10:00 – 17:00
Cena szkolenia:
390,00 zł/os
Cena obejmuje:
Udział w szkoleniu, wyżywienie, materiały szkoleniowe, długopisy i notesy firmowe, zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniu. Możliwość skorzystania z indywidualnych konsultacji z prowadzącym po szkoleniu.
Gwarancją rezerwacji miejsca jest potwierdzenie wpłaty. Za uczestnictwo w szkoleniu wystawiana jest faktura VAT. Liczba miejsc ograniczona.
Nr konta do wpłat: Alior Bank 09 2490 0005 0000 4500 2154 3431
Zapraszamy do kontaktu
AM Creative Life Anna Maślanka
Wola Radziszowska 622
32-053 Wola Radziszowska
+48 886 046 849, +48 516 147 633
biuro@amcreativelife.pl